С течение на времето героите ще се сблъскват с доста опасности и врагове.
Първото нещо, което трябва да знаете е, че има огромна разлика между обикновен спаринг и истинска битка.
Спарингът е приятелски дуел, в който не е нужно да следите живота и магическата си енергия. Имате право на импровизации и е нещо като тренировка за двама. Спрямо вашето представяне Админа преценява какви точки да ви присъди, както в обикновена самостоятелна тренировка.
Може да го формирате по роли като при битката, но може и просто да правите РП.
При обикновената тренировка просто избирате подходящо място и тренирате както физическите си възможности, така и научените техники. Може да споменете в края на поста точно за какво тренирате: опит за вас или оръжието, дадена характеристика / Сила, Бързина и т.н./.
При дуела задължително се следи здравето и магическата енергия, които се изнасят в пост от Админа при началото на битката. Участващите играчи спазват строго определен ред на писане. Първият винаги напада. В ход имате право само на едно действие/ магия/ атака и т.н. Вторият играч пише след него, като може да се защити някак и да отстъпи, при което поема по-малко щета или да настъпи в контраатака, поемайки цялата сила на противника "челно". Дуелиращите се редуват в постовете, като Админа или Модераторите следят статовете, уведомяват ги за пораженията и успехите им. Задължително се съобразявайте със стойността на Живота си. При Живот 5 изпадате в безсъзнание, а при Живот 2-кома. Достигнете ли 0 се приема, че духът ви напуска тялото, а при -6 окончателно умирате.
Ситуации
Обикновена схватка 1.Определяне на редаШанс(зар)+ Бързина +Ловкост
2. Нанасяне на удар/поражение Шанс+ Сила + Атака(зар)
3.Защита от удар Шанс+ Рефлекс + Защита(зар)
3.1. По-голяма от удара= ударът е неуспешен
Пример: Удар=150 Защита= 2003.2. Равна до минус двайсет от удара=
малко поражение.
Пример: Удар=150 Защита= 1303.3. По-малка от минус двайсет от удара=
голямо поражение. Пример: Удар=150 Защита= 1204. Големина на Поражение/ Щета, ако е успешен удара.4.1. Малко: Удар - (Сила + Късметx2 )
4.2. Голямо: Удар - Сила
Изненадваща атака1. Определяне на изненадата
(Шанс(зар)+ Бързина + Ловкост) - противниковите (Шанс(зар)+Рефлекс + Ловкост)
При равен резултат няма изненада. В другите случаи има изненада само, ако е по-голям сборът на нападащия и обратното.
Използване на Оръжия
1. Определяне на реда по стандартния начин. Към щетата, определена по горния начин се включва щетата, характерна за оръжието. Всяко оръжие започва с минимум щета 10, а при трениране и качване на нива, тя се увеличава.
Използване на магииЗа първокурсниците е задължително първо да хвърлите зарче "Успех", за да видите първо дали опитът ви да направите магията ще е успешен. Това е необходимо, защото се смята, че сте все още неопитни.
(Щетата на нивото магия, което владеете + Късмет + Шанс) - Контрашанс= Окончателна щета върху противника
Използване на специални способностиЗа първокурсници ще играе роля главно в рп аспекта на битките, без да нанася щети, но може да разсейва и обърква противниците. В по-горните нива ще се въведе система и за тях.